29 Nisan 2024 Pazartesi

Falaka

 

“Zinâ eden kadın ve zinâ eden erkeğin her birine yüzer değnek (celde) vurun. Eğer Allah’a ve âhiret gününe îman ediyorsanız, onlara Allah’ın dîni(ni uygulama) konusunda sizi bir acıma tutmasın; onlara uygulanan cezâya mü’minlerden bir grup da şâhit olsun” (Nûr 2).

 

“Korunan (iffetli) kadınlara (zinâ suçu) atan, sonra dört şâhit getirmeyenlere de seksen değnek vurun ve onların şâhitliklerini ebedî olarak kabûl etmeyin. Onlar fâsık olanlardır” (Nûr 4).

 

Falaka: Cezâ olarak ayak tabanlarına vurmakta kullanılan, ayakları uygun bir durumda sıkıştırıp tutan, kalınca bir sopa ile bunun iki ucuna bağlı bir ipi olan cezâlandırma aracı.

 

Falaka, insanların genellikle ayakları uzun bir sopa veya benzer bir şeye kıpırdamasına müsâde etmemek için bağlandıktan sonra sopa, cop veya benzer cisimler ile vurmak ile gerçekleşir. Falakaya yatırılan kişiye büyük acı verir ve şahısta iz kalmaması için ıslak zeminde sırtına birisi çıkartılarak yürümeye zorlanır ki bu ayaklarının şişmesini engelleyeceği için işkencenin fiziksel delîlini ortadan kaldırılmasına yarar.

 

Vahye göre tüm zamanlarda “insanların uygulayabileceği” cezâ sayısı 4’tür. Bunlar şu şekildedir: 1-Öldürme, 2-Hırsızlık, 3-Zinâ, 4-İftirâ. Bunların cezâsı Kur’ân’da sâbittir. Kur’ân’ın bu suçlara verdiği cezâlar en ideâl cezâlardır ve bu suçların cezâları fiîli olarak bu dünyâda verilir. Öldürmeye karşı öldürme, hırsızlığa karşı el kesme, zinâ ve iftirâya karşı ise sopa. Zâten Dünyâ’da işlenen suçlar, bu en temel dört suçtan ibârettir. Bu suçların bitmemesinin nedeni ise, bu suçlara verilen cezânın fiîli olmamasıdır. Fiîli olmayan cezâların pek caydırıcılığı olmamaktadır. Oysa fiîli cezâlar caydırıcıdır ve suçu en fazla minimumda tutar. Zîrâ bu suçları işleyecek olanlar, karşılaşacakları cezâyı göze alarak o suçları işlemeleri gerekir ki bu da caydırıcılık sağlar. Çünkü bu suçlara verilecek cezâlar herkesin gözü-önünde verilir. Bu-bağlamda meselâ zinânın Kur’ânî cezâsı olan “100 sopa”yı kânunlaştırmadıkça, tecâvüzlerin önüne geçilemez. Falaka ise kanımca, zinâ ve iftirâ suçlarına cezâ vermek için ideâl bir araçtır.

 

İnsanın yiyeceği bir sopa yada aldığı bir yara, şeytanın vesvesesini önler. Çünkü sopayı yiyen insan, onun acısını çekerken yada hatırlarken şeytanın vesvesesini pek de duyamaz yada duymazdan gelir. “Dayak cennetten çıkmadır” sözünü doğrulayan şeylerden biri de budur.Zîrâ insan ancak ya bir iş ile yada “dayak” ile uslanır. Zâten suçu önlemenin yada en aza indirmenin ancak üç yolu vardır. Bunlar ya Allah korkusu ve haşyeti, ya yarı-mahrûmiyet içinde yaşamak, yada demir yumrukla yönetilmektir. En geçerli ver doğru olanı, Allah korkusu ve şeriatın kestiği-keseceği cezâ korkusudur.

 

Kanımca insanların târih boyunca ürettikleri cezâ araçlarının içinde en basit, en doğal, en iddiâsız ve en pratik araç falakadır. En basit, ucuz, doğal, iddiâsız ve pratiktir ama en faydalı olan ve en çabuk sonuç alınan araçtır falaka. İki parça sopa ve bir parça ip ile bu araç ortaya çıkar ve kullanmak için özel bir alan da gerek duyulmaz.

 

Falakayı uygulamak ve cezâlandırmak için, suçluyu olduğu yere yatırmak ve ayaklarını sopayla havaya kaldırıp ip ile bağlamak ve diğer sopayla ayaklara vurmak uygun ve etkili bir cezâlandırma yöntemidir ki genelde işe yarar. Çünkü falaka canı epey yakar ve dili çözer. Üstelik falakayı yemiş olanın dayak yediği ve cezâlandırıldığı belli bile olmaz. Basit ama etkilidir. Yanlışın ve doğrunun çok uzun sürmeden ortaya çıkmasını sağlar. Herkesin gözü-önünde hem de acı çekerek cezâlandırılmak elbette etkilidir, sonuç vericidir ve caydırıcıdır.

 

Falaka nicelerinin günahını açığa çıkarmış, nicelerinin uçuk-kaçık iddiâlarını inkâr ettirmiş, nicelerini konuşturmuş ve hakkın ortaya konmasını sağlamıştır. Peygamberlik ve ilahlık îlân edenlerin ve kendilerini bir bok zannedenlerin aklını başına getirmiş, daha ikinci dakîkada kendilerini inkâr etmelerini, sapkın iddiâlarından vazgeçmelerini ve yola gelmelerini sağlamış, nicelerinin kibirlerini ânında kırmış, nicelerini tevbe etmesine aracı olmuştur.

 

Falaka hak edeni cezâlandırmak için basit, pratik, iyi, faydalı, pratik ve sonuç verici bir araçtır vesselam.  

 

En doğrusunu sâdece Allah bilir.

 

Hârûn Görmüş

Nîsan 2024

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder